Meijob 100K

Jobs in China - Meijob Search engine

Jobs in China

Sunday 3 June 2007

If Netex can, i am sure Meijob can...

Well, Netex with revenues of 130K USD per month managed to IPO in Tel aviv stock exchange... looks like there is another route for an IPO in the future...

נטקס עדיין לא מצליחה להתרומם: ההוצאות גדלות בקצב מהיר והחברה מציגה הפסד תפעולי של מיליון שקל

חוק בלתי כתוב בשוק ההון טוען כי הדו"חות הפחות טובים בבורסה, יוצאים בלילה האחרון של החודש. ואכן, הדו"חות של נטקס מעידים מצד אחד על הכנסות שאינן עולות ומן הצד השני על הוצאות הולכות וגדלות אשר העבירו את החברה להפסד תפעולי של מיליון שקל.

נטקס פועלת בעיקר בישראל והיא מפתחת מנוע חיפוש ומערכות פרסום באינטרנט ובסלולר. נטקס מציינת כי "רוב ההשקעות לפיתוח הטכנולוגיות והמערכות של החברה כבר בוצעו" וכי מטרתה כעת היא להעניק זכיונות להפעלה בחו"ל.

כך, למשל נכתב בדו"ח כי בחודש מאי השלימה החברה פיתוח טכנולוגיות חדשות המאפשרות חיפוש רב לשוני באינטרנט כמו גם מתן שירותי פרסום ממוקדים. בשלב זה נמצאת נטקס בשלבים מתקדמים של משא ומתן עם חברת אינטרנט ברוסיה הכולל מתן זיכיון לחברה הרוסית תמורת תשלום חד פעמי ותמלוגים שנתיים.

במסגרת ההערכות האופטימיות לפעילות בחו"ל, הרחיבה נטקס את מערך המכירות והשיווק באמצעות גיוס סוכנים נוספים ויצרה מודל תמחור חדש המבוסס על כניסות לאתר המפרסם.

בינתיים הדו"חות אינם נושאים בשורה: הכנסותיה של נטקס עלו ב-1% ל-1.57 מיליון שקל. ואולם הכנסותיה של נטקס הן בדולרים והן מתורגמות לשקלים לצורך הצגת הדו"ח, כך שהירידה בשער הדולר קיזזה הכנסות אלה. עם זאת, מאחר שנטקס פועלת בארץ, הרי שהוצאותיה (למשל שכר) הן בשקלים כך שיש בהחלט מקום להציג את ההכנסות דווקא במונחים שקליים - כפי שנטקס אכן עושה. היציבות בהכנסות הדולריות והירידה בשער הדולר (כ-4% מתחילת 2007) מראים שהחברה הגדילה את מכיר המוצרים בכמה אחוזים.

עלות יצור המוצר גדלה פי 3 ל-454 אלף שקל והיא כוללת בעיקר הוצאות פחת (בלאי) על התוכנה כך שלא מדובר בהוצאה של כסף ממש. הוצאות המחקר והפיתוח של נטקס גדלו פי 10 ל-307 אלף שקל מאחר והחברה גם מבצעת פעולות תחזוקה למערכות החדשות והוצאות השיווק עלו ב-66% למיליון שקל. בסך הכל מציגה נטקס הפסד תפעולי של מיליון שקל לעומת רווח תפעולי צנוע של 249 אלף שקל ברבעון המקביל.

נקודת אור מגיעה מסעיף הכנסות המימון (ריבית על פקדונות וניירות ערך) שהכניס לחברה 138 אלף שקל לעומת הוצאה של 48 אלף שקל ברבעון המקביל.

בשורה התחתונה, מדווחת נטקס על הפסד של 878 אלף שקל לעומת רווח של 201 אלף שקל ברבעון המקביל. את 2006 כולה סיימה נטקס בהפסד של 1.34 מיליון שקל. גם תזרים המזומנים של החברה (כסף הנכנס בפועל לקופה) הפך שלילי ופירוש הדבר שנטקס שרפה 859 אלף שקל ולא הצליחה לייצר כסף שיכנס לקופתה. מניית נטקס נהנית היטב מהגאות בתל אביב והיא הוסיפה 88% מתחילת השנה.

No comments: